Sposób doręczania korespondencji przez miasto. Wystąpienie do Prezydenta Torunia
- Obywatel zwrócił się do Rzecznika Praw Obywatelskich o zbadanie sposobu doręczania korespondencji przez jednostki organizacyjne Miasta Torunia
- Zastępca RPO Valeri Vachev prosi Prezydenta Torunia o wyjaśnienia
Obywatel zwrócił się do Biura RPO o zbadanie sposobu doręczania korespondencji przez jednostki organizacyjne Miasta Torunia, wykonujące zadania publiczne w imieniu Prezydenta Miasta. Chodzi o Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie oraz Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie.
Obywatel wskazał, że instytucje te w toku postepowań doręczają korespondencję za pośrednictwem komercyjnego operatora pocztowego. Operator ten jednak, zgodnie z otrzymanymi przez Rzecznika informacjami, nie zapewnia możliwości właściwego doręczania korespondencji. Ma on bowiem tylko jedną placówkę, która wydaje przesyłki w godzinach 14-16.
Zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich Valeri Vachev poprosił prezydenta Torunia Pawła Gulewskiego o zbadanie kwestii doręczeń przesyłek w tych jednostkach organizacyjnych oraz poinformowanie o wyjaśnieniach i wskazanie skali ewentualnego problemu.
V.7108.35.2024