Biuletyn Informacji Publicznej RPO

Dostęp do usług bankowych dla osób niewidomych i niedowidzących

Data:

Do Rzecznika Praw Obywatelskich wpływają skargi, w których osoby z niepełnosprawnościami przedstawiają problemy w dostępie do usług bankowych. W związku z tym, Rzecznik zwróciła się do Prezesa Związku Banków Polskich z prośbą o informacje o podjętych działaniach na rzecz osób niewidomych i niedowidzących. W odpowiedzi z dnia 27 stycznia 2015 r. ZBP poinformował, że członkom ZBP została przekazana II edycja „Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki”, z zaleceniem odpowiedniego zapoznania pracowników banków oraz sukcesywnego wdrażania opracowanych rozwiązań. Zdaniem ZBP, dobre praktyki mają na celu zwiększenie świadomości wśród przedstawicieli środowiska bankowego, a w konsekwencji – eliminowania barier w dostępności usług finansowych.

 

Załączniki:

Autor informacji: Dyrektor Zespołu ds. Równego Traktowania
Data publikacji:
Osoba udostępniająca: Agnieszka Jędrzejczyk
Data:
Operator: Agnieszka Jędrzejczyk