Akcja "Po stronie klienta"
Rzecznik Praw Obywatelskich przyłączył się do akcji Gazety Wyborczej – „Po stronie klienta”. Jej celem jest informowanie o prawach konsumentów m.in. na rynku usług telekomunikacyjnych, bankowych i ubezpieczeniowych. Obywatele mogą się również dowiedzieć, co zrobić w sytuacji, gdy zostali oszukani przez sprzedawców np. podczas w pokazu garnków, czy wyrobów medycznych.
W ramach akcji, prof. Lipowicz udzieliła wywiadu, w którym wskazywała na konieczność wprowadzenia zmian umożliwiających skuteczniejszą ochronę konsumentów. Podkreślała w nim, że ofiarami nieuczciwych praktyk stają się najczęściej osoby starsze.
Projekt „Po stronie klienta” stworzył obywatelom możliwość skorzystania z telefonicznego dyżuru eksperckiego. 16 października wzięła w nim udział Jolanta Florek z Zespołu Prawa Administracyjnego i Gospodarczego w Biurze RPO. Odpowiadając na pytania dzwoniących, wskazywała na co należy zwrócić uwagę podpisując umowę, jakie dokumenty warto posiadać, czy jak skutecznie dokonać reklamacji.
Wywiad z prof. Lipowicz oraz relacja z dyżuru eksperckiego dostępne na stronie Gazety Wyborczej.