Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami technicznymi 24 listopada w godzinach 14:45 - 17:45 nie będzie dostępny serwis Sprawy generalne Rzecznika Praw Obywatelskich. Przepraszamy za utrudnienia.

Sprawy generalne Rzecznika Praw Obywatelskich



1. W sprawie braku efektywnego systemu obsługi klientów TP S.A z dnia 2004-03-04.

Adresat:
TELEKOMUNIKACJA POLSKA SA DYREKCJA OKRĘGU W WARSZAWIE,DYREKCJA SPÓŁKI
Sygnatura:
RPO/465208/04/VI/607.1 RZ
Data sprawy:
2004-03-04
Rodzaj sprawy:
wystąpienie o charakterze generalnym (WG)
Nazwa zepołu:
Zespół Prawa Administracyjnego i Gospodarczego
Wynik sprawy:
Opis sprawy:

1. W sprawie braku efektywnego systemu obsługi klientów TP S.A.

Likwidacja biur obsługi klientów TP S.A. i "przerzucenie" ich zadań na tzw. "Błękitną linię" spowodowały wzmożony wpływ skarg do Biura RPO klientów niezadowolonych z usług TP S.A. Skarżący podnoszą w szczególności brak efektywnego systemu obsługi klienta. Wprowadzony w życie nowy system zarządzania relacjami z abonentami uniemożliwia, zdaniem klientów, korzystanie z rzetelnej i pełnej informacji oraz szybkiej pomocy w przypadku awarii połączeń. Zarzuty klientów dotyczą również nieterminowego reagowania na pisemne i telefoniczne skargi oraz reklamacje np. w sprawie założenia telefonu bądź w sprawie kwestionowania faktury wystawionej przez TP S.A., jak też braku reakcji na przesyłane pisma. Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca się o niezwłoczne zbadanie funkcjonowania systemu i podjęcie działań, które spowodują poprawę jakości świadczonych usług z zakresu należytej obsługi klientów przez TP S.A.

Inf. 1-3/2004, str. 53

 
Wystąpienie dołączone do tego dokumentu:


Data odpowiedzi:
2004-09-14
Opis odpowiedzi:
1. Członek Zarządu Telekomunikacji Polskiej S.A. (16.03.2004 r.) poinformował, że od czasu wdrożenia nowego systemu obsługi klientów, TP S.A. przyjęła około 3 mln zleceń, z których blisko 2,8 mln zostało już zrealizowanych. System obsługi klientów jest stale udoskonalany i wkrótce wszystkie zlecenia będą realizowane na bieżąco. TP S.A. oferuje dodatkową bezpłatną usługę pod nazwą System Wczesnego Ostrzegania, monitorujący ruch połączeń z numerami 0700, 0300 i do sieci komórkowej. System ten pozwala ograniczyć liczbę klientów-dłużników.
Inf. 1-3/2004, str. 53