1. Nazwa i adres instytucji zgłaszającej dobrą praktykę: 2. Nazwa i adres instytucji realizującej dobrą praktykę: E-mail: 3. Dziedzina w jakiej realizowana jest dobra praktyka. Prosimy zanaczyć TAK/NIE w odpowiedniej rubryce. Jeśli praktyka obejmuje więcej dziedzin, należy wskazać tylko te, które – zdaniem wnioskodawcy odpowiadają kryteriom specyficznym, przypisanym do danej dziedziny (zob. Ogłoszenie o konkursie). Questions Tak Nie Rekrutacja nowych pracowników i ich adaptacja; Tak Nie Przygotowanie kadry kierowniczej (motywowanie i budowanie jej wiedzy) do zarządzania wiekiem; Tak Nie Doskonalenie i rozwój zawodowy pracowników. Programy tworzenia ścieżek kariery w odniesieniu do cyklu życia człowieka; Tak Nie Dostosowanie czasu i warunków pracy do zmieniających się z wiekiem potrzeb i możliwości pracowników, m.in. uelastycznianie czasu pracy; modyfikacja zakresu obowiązków; przesunięcia pomiędzy stanowiskami lub rodzajami pracy; dostosowanie stanowiska pracy; przekwalifikowanie; outplacement; Tak Nie Równowaga praca – życie. Programy umożliwiające pracownikom łączenie pracy z życiem osobistym (w tym, z obowiązkami opiekuńczymi wobec członków rodziny), uwzględniające zmiany zachodzące wraz z wiekiem w strukturze tego rodzaju potrzeb i ich natężeniu; Tak Nie Indywidualne programy stopniowego wygaszania kariery (np. uelastycznianie czasu pracy i form pracy, możliwość łączenia zatrudnienia z emeryturą w różnych formach umowy o pracę); Tak Nie Optymalizacja wykorzystania potencjału i specyficznych właściwości pokoleń, w tym: Questions Tak Nie Identyfikacja i wykorzystanie kompetencji specyficznych dla różnych pokoleń; Tak Nie Organizowanie międzypokoleniowej wymiany wiedzy i doświadczenia w ramach mentoringu, intermentoringu, coachingu, zespołów zadaniowych; Tak Nie Działania ukierunkowanie na kształtowanie kultury organizacyjnej w sferze języka (niedyskryminacyjnego/równościowego); Tak Nie Inne działania w tym obszarze: Działania na rzecz utrzymania dobrej kondycji fizycznej i zdrowia pracowników, w tym: Questions Tak Nie Świadczenia pozapłacowe, np. programy dotyczące profilaktyki i promowania zdrowego stylu życia, pakiety medyczne, programy rozwoju aktywności fizycznej; Tak Nie Rozwiązania służące poszukiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania programów zdrowotnych dla pracowników; Tak Nie Ergonomiczna analiza stanowisk i ich modyfikacja; Tak Nie Inne działania w tym obszarze: Działania ukierunkowane na wsparcie zdrowia psychicznego pracowników, w tym: Questions Tak Nie Programy upowszechniania wiedzy o problemach zdrowia psychicznego, kierowane do kadry kierowniczej i do samych pracowników; Tak Nie Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu; Tak Nie Upowszechnianie wiedzy o mobbingu i przeciwdziałanie zjawisku; Tak Nie Zapewnianie pracownikom dostępu do fachowego wsparcia psychologicznego w nabywaniu umiejętności radzenia sobie ze stresem w pracy oraz w sytuacji kryzysu psychicznego; Tak Nie Inne działania w tym obszarze: 4. Informacje o genezie przedsięwzięcia (inicjatorzy, okoliczności – kontekst, motywy, itp.): 5. Opis przedsięwzięcia wg schematu przewidzianego dla prezentacji w „Złotej Księdze”. Dane instytucji (nazwa, adres, osoba odpowiedzialna za realizację przedsięwzięcia): Osoba do kontaktu (nazwisko i imię, funkcja/stanowisko, adres e-mail, telefon kontaktowy): Istota, cel (cel główny i cele szczegółowe) przedsięwzięcia: Uzasadnienie potrzeby jego realizacji – wskazanie problemu: Zastosowane sposoby działania, narzędzia; zasoby (zastosowana metodologia i konieczne narzędzia i zasoby do realizacji): Opis etapów działania (z podaniem czasu ich realizacji); harmonogram działania – chronologiczna realizacja etapów: Uczestnicy (opis adresatów/ beneficjentów działań, organizatorów i realizatorów): Partnerzy zewnętrzni (prosimy o wymienienie partnerów w realizacji przedsięwzięcia i ich roli w projekcie): Uzyskane rezultaty (rezultaty ilościowe i jakościowe, opis sposobu oceny/mierzenia zrealizowanych celów, ewentualne wskaźniki): Nakłady (środki finansowe własne i zewnętrzne, czas pracy i doświadczenie kadry realizującej przedsięwzięcie, niezbędne materiały): Ocena i samoocena (mocne strony/zalety; trudności, które musiały być pokonane, informacja o ocenie przeprowadzonej po realizacji przez uczestników przedsięwzięcia. Jak realizacja projektu wpłynęła na zmianę sytuacji pracowników i decyzje w sprawie zatrudnienia? Jakie są korzyści dla instytucji? Czy wystąpiły nieprzewidziane skutki negatywne? Które z zaplanowanych rozwiązań się nie powiodły i dlaczego: Doświadczenia ważne dla upowszechniania dobrej praktyki (np. jakie warunki brzegowe muszą być spełnione, by przedsięwzięcie mogło być wdrożone z sukcesem w podobnej instytucji; potencjalne zagrożenia/pułapki): 6. Czy przedsięwzięcie będzie kontynuowane w przyszłości? Tak/Nie. Jeśli nie – prosimy wyjaśnić dlaczego: 7. Czy wnioskodawca dysponuje informacjami o zainteresowaniu tym przedsięwzięciem w innych instytucjach? Tak/Nie. Jeśli tak – prosimy o szczegółowe informacje: 8. Inne źródła informacji o przedsięwzięciu (materiały drukowane, linki do stron internetowych):